Episode 243 – Kundeopplevelser, mediepolitikk, medietilsyn og AggregateIQ

Hvorfor satser ikke bedrifter mer på å skape gode kundeopplevelser. Burde Norge satse på en dansk mediepolitikk? Facebook har kastet ut et nytt analyseselskap og nesten alle barn mellom 9 og 11 år har egen smarttelefon.

Kundeopplevelser
Riktig bruk av data kan bidra til å skape gode kundeopplevelser. Riktig bruk av data kan gi merverdi for både kunde og bedrift. Det kan skape personaliserte brukeropplevelser, forbedre kundeservicen og skape mer lojale kunder. Hvorfor er det så få som bryr seg om å skape gode kundeopplevelser?

Dansk mediepolitikk – hvorfor skal vi bry oss?
I forrige uke gikk kulturminister Trine Skei Grande ut og sa hun ønsket et bredt forlik på Stortinget om en ny mediepolitikk. Dette er det siste utspillet i en lang rekke utsettelser og utvalg og elendighet de siste årene. Torsdag i forrige uke la den danske kulturministeren frem forslag til ny mediepolitikk. Den var langt mer offensiv og nytenkende. Kan Norge vinne på å se mot Danmark?

Sosiale medier siden sist:
– 37.550 nordmenn kan ha delt data med analyseselskapet Cambridge Analytica
– Facebook har kastet ut det kanadiske analyseselskapet AggregateIQ
– Facebook setter nye chatboter på pause
– Facebook planlegger å stenge tilgang til tredjeparts annonse-data
– 87 prosent av norske 9-11-åringer har egen mobiltelefon

Takk for at du lytter på MediaPuls.
Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på http://bit.ly/MediaInnspill. Eventuelt sender du oss en epost til enten hpnhansen (a) gmail dott com, eller marius (a) heltdigital dott no.

Du finner Hans-Petter og Marius på http://HansPetter.info og http://Helt.Digital. Vi hadde satt stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på http://Mediapuls.no.